Šta je poresko savetovanje?

Šta je poresko savetovanje?

Poresko savetovanje je profesionalna usluga kojom se preduzetnicima, privrednim društvima i drugim poreskim obveznicima pomaže da pravilno razumeju i primenjuju poreske propise. U okviru poreskog savetovanja, savetnici pomažu oko:

  • tumačenja zakona i propisa,

  • optimizacije poreskih obaveza u okviru zakona,

  • planiranja i pripreme poreskih prijava,

  • vođenja poreskih evidencija,

  • rešavanja konkretnih poreskih nedoumica ili sporova sa poreskom upravom.

Cilj poreskog savetovanja je da preduzeće posluje u skladu sa zakonom, ali i da izbegne nepotrebne troškove i rizike zbog neznanja ili pogrešne primene propisa.

Zašto je bitno imati poresko savetovanje kada imaš firmu?

Poreski propisi su često složeni i podložni promenama. Kroz poresko savetovanje:
✅ Smanjuješ rizik od kazni i zateznih kamata zbog nepravilnosti,
✅ Dobijaš stručnu pomoć za pravilno planiranje poslovanja,
✅ Možeš legalno optimizovati poreske obaveze,
✅ Brže rešavaš eventualne nesuglasice sa poreskom upravom.

Na taj način, firma štedi vreme, novac i izbegava potencijalne pravne probleme.

Ko obavlja usluge poreskog savetovanja?

U Srbiji usluge poreskog savetovanja mogu pružati:

  • Licencirani poreski savetnici – stručnjaci koji su položili ispit i stekli licencu kod Komore ovlašćenih revizora,

  • Ovlašćeni računovođe i revizori – koji se bave i poreskim savetovanjem kao delom svojih usluga,

  • Specijalizovane konsultantske kuće i advokatske kancelarije – koje imaju stručnjake za poresko pravo.

Bitno je da savetnik bude kvalifikovan, sa znanjem i iskustvom, jer pogrešan savet može doneti štetu.

Da li je poresko savetovanje obavezno u Srbiji?

Ne, poresko savetovanje nije zakonski obavezno za preduzeća u Srbiji.
Međutim, u praksi ga koristi veliki broj firmi, posebno onih koje imaju složenije poslovanje ili posluju sa inostranstvom, jer im donosi sigurnost i značajne uštede.

Interna revizija poslovanja

Interna revizija poslovanja: najbitinije stvari koje bi trebalo da znate (šta, kada i koliko često)

Projekti interne revizije se mogu obavljati mesečno, kvartalno, dva puta ili jednom godišnje.

Razlika između interne i eksterne revizije

Interna i eksterna revizija imaju značajne uloge u organizaciji, ali uprkos očiglednim sličnostima, u njihovim pristupima postoji niz razlika.

Finansijski izveštaji su fokus eksterne revizije koja kroz različite procedure proverava jesu li izveštaji prikazani istinito i objektivno, da li su pripremljeni u skladu sa zakonskim propisima i procenjuje se funkcionisanje internih kontrola koje se tiču pripreme finansijskih izveštaja.

Interna revizija obezbeđuje širu sliku od rizika koji se tiču finansijskih izveštaja, jer u obzir uzima i reputaciju organizacije, način na koji tretira svoje zaposlene, uticaj na životnu sredinu… Takođe, u okviru interne revizije se sagledavaju poslovne operacije koje utiču na pojavu transakcija usled kojih će se finansijski iznosi evidentiraju u knjigama organizacije.

Zbog čega je interna revizija značajna za vaše poslovanje?

Interna revizija pomaže organizacijama da postignu svoje ciljeve konstantnim unapređivanjem aktivnosti i igra veoma važnu ulogu u analizi i unapređenju poslovnih procesa. Na taj način obezbeđuje kvalitetnije/ažurnije izlazne podatke, smanjenje vremena za kompletiranje procesnog koraka, efikasnije korišćenje resursa i ušteda troškova.

U skladu sa međunarodnim standardom 1210 Instituta internih revizora, rukovodioci bi trebalo da se zapitaju da li imaju resurse potrebne za efektivno izvršavanje interne revizije (iskustvo, tehničko znanje, kvalifikacije…). Ukoliko pak organizacija ne raspolaže adekvatnim resursima, prikladno je angažovati eksterne saradnike ili ih kombinovati sa sopstvenim resursima (eng. co-sourcing).

Dakle, nije uvek neophodno imati zasebno odeljenje interne revizije. Ono što jeste važno, bez obzira na veličinu organizacije, je odvijanje aktivnosti interne revizije tako da interne kontrole zaista funkcionišu.

Koliko često bi trebalo sprovoditi projekte interne revizije?

Projekti interne revizije se mogu obavljati mesečno, kvartalno, dva puta ili jednom godišnje. Učestalost sprovođenja bi trebalo prilagoditi specifičnostima procesa u organizaciji:

• Procenjeni nivo rizika

o Visokorizične procese bi trebalo revidirati češće (kvartalno, polugodišnje)

o Procesi nižeg nivoa rizika mogu se revidirati jednom godišnje ili svake druge godine

• Rezultati prethodnih revizija

o Procese kod kojih su se učestalo javljali nedostaci trebalo bi revidirati na češćoj osnovi, kao što je kvartalno ili dva puta godišnje

• Stabilnost procesa

o Procesi koji efikasno funkcionišu mogu se revidirati jednom godišnje ili svake druge godine

o Novorazvijene procese trebalo bi revidirati češće, sve dok se ne uspostavi njihova stabilnost

Takođe, neophodno je posebno obratiti pažnju na nepoželjne/prevarne radnje koje mogu poljuljati svaki sistem, ali su manje organizacije često ranjivije usled ograničenih resursa.

Bilo da se radi o smanjenju rizika pronevere, usklađenosti sa organizacionim procedurama i politikama i/ili efikasnošću procesa, zaposleni u svakoj organizaciji bi trebalo da budu upoznati sa funkcionisanjem internih kontrola i primerima dobre prakse. Od kontrole kao procesa se zahteva da neprekidno funkcioniše, da meri postignute rezultate procesa planiranja, kao i stepen ispunjenja ciljeva organizacije.

Kako odabrati knjigovođu?

Kako odabrati knjigovođu?

Zašto je važno da knjigovodstvena agencija bude proverena?
Čime se treba rukovoditi prilikom izbora?

Svako ko ima svoju firmu i te kako dobro zna koliko je važno imati dobrog knjigovođu, odnosno računovođu. Potrebno je da to bude osoba od poverenja, sa višegodišnjim iskustvom, a posebno ako je u pitanju nešto veća kompanija. U tom slučaju čak nije ništa čudno ukoliko nadležni u toj firmi odluče da oforme sektor, u kome će biti zaposleni stručnjaci zaduženi za knjigovodstvene poslove, jer smatraju da izabrana knjigovodstvena agencija ne može u potpunosti da odgovori na sve zahteve, koje kompanija te veličine ima.

Istini za volju, mnogi koji osnivaju firmu misle da mogu samostalno da vode knjigovodstvo, jer smatraju da to ustvari nije ništa komplikovano. Ipak, kako vreme bude odmicalo i njihovo poslovanje se bude pelo na viši nivo, nema nikakve sumnje da će shvatiti da je uvek sigurnije odabrati proverenog knjigovođu. U principu, značajno je da to bude agencija koja nudi profesionalne usluge i koja je u svom poslu dokazano dobra, što Certus Audit, knjigovodstvena agencija Sombor, sasvim sigurno jeste.

Nemojte misliti da je tako jednostavno odabrati knjigovođu, odnosno knjigovodstvenu agenciju, jer na tržištu postoji zaista veliki broj njih. Uopšteno govoreći, u svakom slučaju je bolja i sigurnija opcija rukovoditi se preporukom, odnosno referencama koje određena agencija ima. Naime, ukoliko knjigovodstvena agencija Beograd sarađuje sa proverenim pravnim licima, odnosno sa onim kompanijama koje su u svom poslu dokazano dobre, nema razloga ne poveriti joj vođenje knjiga.

Čak i ako želite da osnujete firmu, uvek je dobro da savet oko toga zatražite od stručnjaka, koji je informisan i koji poznaje sva pravila, koja su u tom momentu aktuelna.

A u slučaju da baš i nemate koga da pitate da vam preporuči koja knjigovodstvena agencija Beograd je najbolja, onda bi trebalo da se posvetite analizi onih, koje su dostupne na internetu. Najpre bi trebalo da vodite računa tom prilikom o tome koliko neka agencija postoji, odnosno sa kojim pojedincima i kompanijama sarađuje. Tek na osnovu toga bi trebalo da odaberete nekoliko njih od mnogih, koje se nalaze u ponudi, pa na kraju da načinite i finalni izbor.

Zašto je važno da knjigovodstvena agencija bude proverena?

Pre nego što donesete zvaničnu odluku o tome koju knjigovodstvenu agenciju želite da angažujete, svakako bi trebalo da imate na umu da vi praktično poveravate nekome dokumentaciju kompanije, koja se nalazi u vašem vlasništvu, odnosno na čijem čelu se nalazite. Na taj način će imati uvid u vaše poslovanje u potpunosti, pa je onda i sasvim jasno zbog čega treba sa puno pažnje odabrati knjigovođu, odnosno knjigovodstvenu agenciju.

Međusobni odnos poverenja je u tom slučaju od ključnog značaja za buduću saradnju, koja se obično uspostavlja na dugoročnom nivou.

Čime se treba rukovoditi prilikom izbora?

Kao što smo već pomenuli, najbitnije je da knjigovodstvena agencija Beograd koju bude sa puno pažnje odabrana i da pre toga bude na adekvatan način proverena. Iz tog razloga je uvek najbolja opcija da to bude na preporuku, a ako to nije moguće, onda se savetuje da sa puno pažnja analizirate agencije koje su dostupne na tržištu i da odaberete onu, za koju smatrate da može da odgovori svim vašim zahtevima.

Kontakt info

CERTUS AUDIT DOO Sombor

Adresa:
Venac Vojvode Živojina Mišića 18
25000 Sombor

Telefon: +381642326700
Email: office@certus.rs
Web: certus.rs

Poslovni podaci

Matični broj: 22078852
PIB: 114847387
Zakonski zastupnik: Bojana Peruničić
Pretežna delatnost: 6920 - Računovodstveni, knjigovodstveni i revizorski poslovi; poresko savetovanje
Poslovi kojima se društvo bavi su: revizija, interna revizija, računovodstvo, likvidacioni postupci, konsultantske usluge u oblasti finansijskog upravljanja i kontrole